Op 15 februari 2017 mocht ik een workshop verzorgen over computational thinking voor de basisscholen die mee hebben gedaan aan het traject Leren in de 21ste eeuw. In mijn workshop ben ik ingegaan op de vragen: wat is computational thinking, uit welke aspecten bestaat CT, waarom is het belangrijk en zijn we ook praktisch aan de slag gegaan hiermee. En dat alles in 50 minuten. Dat was dus wel keuzes maken. Hieronder de presentatie die ik voor de bijeenkomst gebruikt heb.



Waar ik tijdens de presentatie zelf achter kwam (had ik dus willen toevoegen) was dat er een mooi overzicht van Beat Döbeli Honegger ontbrak die computerscience (en indirect vind ik ook CT) mooi plaatst in een oplopend rijtje (zie dia 5) en die de redenen om met computerscience (en indirect vind ik dus nogmaals met CT) aan de slag te gaan (zie dia 16).

Op 23 maart zal ik nogmaals over CT praten, dan op het symposium ter gelegenheid van het afscheid van Dick de Wolff. Dan zal ik stilstaan bij de verschillende curricula die inmiddels zijn ontworpen rondom CT.